• Dziękujemy!

Dziękujemy naszej wolontariuszce Ani za promowanie projektu Badajmy się! podczas gminnego pikniku.

• Gratulujemy!

• Dnia 30 kwietnia dzieci z klasy III podczas zajęć lekcyjnych wykonały kukiełki na konkurs zorganizowany przez szkołę w Wudzynie. Dzięki współpracy, cierpliwości i kreatywności powstały piękne kukiełki. Nagrodzone nasze uczennice to Paulina Ciechanowska (I m.) oraz Oliwia Paczkowska (II m.). Gratulujemy naszym laureatom oraz wszystkim dzieciom. Wszystkie prace są wyjątkowe!

A. Kalisz

• Dziękujemy!

• Dziękujemy Wydawnictwo Insignis Media za książkę "Mój okres, poznaj tajemnice miesiączki i poczuj dumę ze swej kobiecości". Można ją wypożyczyć z gabinetu pedagoga. Zapraszam

E. Urbańska

• Wycieczka klas 4-5 na Szlak Piastowski

Uczniowie klas czwartych i piątych naszej szkoły spędzili dwa dni (23-24 maja) na wycieczce, zwiedzając Szlak Piastowski, czyli miejsca, gdzie zaczęło się państwo polskie. Było dużo historii, która przyda się na lekcjach - klasy piąte właśnie zaczynają omawiać te czasy. Wyjeżdżaliśmy z Kotomierza w deszczu, mokro było w powietrzu i w niektórych oczach - ale tylko przez chwilę. Po krótkiej jeździe zaczęliśmy zwiedzanie od Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Wenecji, gdzie pani przewodniczka pokazała nam najciekawsze eksponaty, można było ich dotknąć, wejść, a nawet zadzwonić dzwonem na lokomotywie. Potem Wenecja zrobiła się bardzo mokra - w końcu nazwa zobowiązuje - i w rzęsistym deszczu szybko obejrzeliśmy ruiny zamku Diabła Weneckiego oraz wystawę machin oblężniczych. Na szczęście w Biskupinie deszczu już nie było, mogliśmy spokojnie przejść się po najciekawszych zabytkach: groby skrzynkowe, piece chlebowe - i oczywiście rekonstrukcja osady. W Gnieźnie pan przewodnik oprowadził nas po katedrze i jej podziemiach, pokazał słynne Drzwi Gnieźnieńskie, Muzeum Początków Państwa Polskiego - i na koniec wzięliśmy udział w grze miejskiej szlakiem królików, po której wszyscy możemy powiedzieć: tak, świetnie znam Gniezno, dokładnie poznałem całą starówkę i okolice. Nocleg w pałacu w Kobylnikach wzbudził wiele emocji, niektórzy uwierzyli w duchy straszące w nocy, inni nie mogli spać przez chrapanie kolegów - mimo to wszyscy w miarę wyspani ruszyli rano na zwiedzanie Kruszwicy. Zaczęliśmy od rejsu statkiem Rusałka po jeziorze Gopło, potem wdrapaliśmy się na Mysią Wieżę, w której jest rzeczywiście sporo myszy (nawet wirtualnych), poznaliśmy architekturę romańską na przykładzie Kolegiaty pw. Św. Św. Piotra i Pawła. Potem jeszcze spacer po parku zdrojowym i tężniach solankowych w Inowrocławiu, lody, obiad - i powrót do domu. Oczywiście pani od historii nie dała nam spokoju i na postojach, w tak zwanym międzyczasie, dawała do wykonania karty pracy na temat zwiedzanych obiektów. Nagrodą dla najpilniej słuchających były oceny z historii, szóstki lub piątki, za najlepsze wypełnienie kart pracy. Następną wycieczkę zorganizuje inna pani, więc może będzie mniej historii? Nie da się, historia jest wszędzie.

A. Drożyńska

• Wycieczka do Pelplina

• Tak blisko a tak daleko...

Godzina drogi pociągiem z Kotomierza wystarczy by znaleźć się na Kociewiu, a dokładniej w Pelplinie. Znajduje się tu druga pod względem wielkości katedra w Polsce posiadająca drugi pod względem wysokości ołtarz drewniany w Europie. Okazała świątynia zbudowana w stylu gotyckim wywiera ogromne wrażenie na turystach. Nieopodal kościoła znajduje się muzeum, w którym można zobaczyć m.in.sakralne średniowieczne rzeźby. Największym skarbem tego muzeum jest jednak unikatowa, bezcenna biblia Gutenberga .Uczniowie klas 6,7 i 8 pod opieką wychowawców mieli okazję podziwiać to wszystko na własne oczy. Wrażenia z wyjazdu pozostaną z nami na długi czas.

A. Żabicka

A. Piaskowska

E. Tuchółka

E. Adamczyk-Cękała

P. Zalewska

• III edycja Gry Terenowej

Uczniowie klas V i VI wzięli udział w III edycji Gry Terenowej „Misja profilaktyka”. Mieli okazję wykazać się wiedzą i umiejętnościami na 13 różnych stanowiskach. Wspólna zabawa na świeżym powietrzu była doskonałą okazją do spędzenia czasu ze znajomymi i zdobycia nowych doświadczeń.

Klasa VI zdobyła II miejsce, a klasa V miejsce IV.

Gratulujemy!

M.Mele

E.Tuchółka

• Szkoła jest SMART!

Na przełomie kwietnia i maja nasza szkoła brała udział w programie Szkoła jest SMART!

Dzięki uprzejmości wydawnictwa IUVI Games uczniowie przez 3 tygodnie mieli szansę testować gry Smart Games. Uczniowie dzięki graniu rozwijali logiczne myślenie, kreatywność oraz koncentrację uwagi. Gry bardzo urozmaiciły zajęcia indywidualne i grupowe oraz przerwy. Dziękujemy!

Psycholog M. Basińska

• Zawody lekkoatletyczne

Dnia 10 maja (piątek) Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kotomierzu wzięli udział w Zawodach Powiatowych w czwórboju lekkoatletycznym organizowanym w Białych Błotach. W skład czwórboju wchodziły takie dyscypliny jak: bieg na 60m, rzut piłeczką palantową, skok w dal i bieg długi (600 i 1000m)

Reprezentacja chłopców w składzie : Mateusz Witczak, Igor Oleksy, Kacper Blicharz, Nikodem Grabowski, Witold Pardo i Daniel Ratka zajęła ostatecznie 5 miejsce natomiast dziewczęta w składzie: Zuzanna Poślada, Zuzanna Łuszkiewicz, Karolina Szatkowska, Aleksandra Kaźmierczak, Natalia Plewińska, Sofia Pardo i Nikola Kwasigroch rywalizację zakończyły na znakomitym 3 miejscu i wróciły do domu z brązowymi medalami.

Ogromne gratulacje dla uczestników a my już przygotowujemy się do kolejnych zawodów tym razem na naszym domowym obiekcie, które odbędą się dnia 29 maja.

Opiekunowie: R. Nalazek i M. Drożyński

• Podcast dla Rodziców - informacja

POLECAMY PODCAST PRZEMKA GÓRCZYKA SKIEROWANEGO DO RODZICÓW o nowych technologiach, jej wpływie na życie nasze i naszych dzieci oraz o powinności rodzicielskiej.dr Maciej Dębski rozmawia Przemkiem Górczykiem: https://youtu.be/eDu2BU45KSk?s... Jesteśmy w sieci Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo.

pedagog Ewa Urbańska

• Gratulujemy pięknego wieku!

Dyrektor naszej Szkoły (w latach 1959-1970 oraz 1973-1984), Pan Cyryl Grabowicz obchodzi swoje 95. urodziny.

W tak uroczystym dniu, składamy serdeczne życzenia: przepełnionego zdrowiem i szczęściem życia, pogody ducha, pomyślności i ludzkiej życzliwości.

Niech każdy dzień będzie dla Szanownego Jubilata dniem pięknym i radosnym.

Na pamiątkowym zdjęciu: Pan Cyryl Grabowicz wraz z Dyrekcją Szkoły Podstawowej w Kotomierzu i Wójtem Gminy Dobrcz.

• Wolontariat

Podczas spotkania dla kół wolontariatu Gminy Dobrcz, przeprowadziłyśmy szkolenie dla naszych koleżanek z zakresu profilaktyki raka piersi. Kontynuujemy w ten sposób projekt Badajmy się! #AkcjaMenstruacja

Wolontariusze biorą udział w spotkaniu organizowanym przez Stowarzyszenie ALA przy współpracy z Wolontariat Gminy Dobrcz.

Dziękujemy za nagrodę dla wyróżniającego się Szkolnego Koła Wolontariatu.